שיטות להורדת סטרס

מהו סטרס?

כיום, אחת הדעות הרווחות ביותר גורסת כי לחץ הינו אבי כל המחלות ולכן חשוב לשמור על רמת מתח חיונית (היוצרת מוטיבציה, הנעה לפעולה ויצירה) אך יחד עם זאת מתונה (שאינה מוציאה מתפקוד ובטח ובטח שאינה יוצרת תחלואה או פתולוגיות). 

בעולם המערבי בכלל ובארצנו בפרט, הופך נושא הלחץ=סטרס לאחד הנושאים החשובים והמדאיגים ביותר בשנים האחרונות; פיגועים, אינתיפאדה, מיתון, אבטלה, חוסר וודאות כלכלית ואישית יחד עם אווירת האלימות בחברה, במשפחה, בכבישים ובבתי הספר, כול אלו יחדיו יוצרים רמות סטרס כמעט בלתי נסבלות.

עד לשנים האחרונות נהגו להתייחס לסטרס כאל מטרד חולף, מצב של מתח, עייפות, לחץ בראש או אי שקט פנימי. רבים ראו בסטרס 'תופעת לוואי' הכרחית של הצלחה חברתית – כלכלית.  נושא הסטרס החל לעורר עניין ציבורי ומחקרי רק כאשר התברר כי הנזק שהלחץ גורם לכל מערכות הגוף והנפש אדיר וקטלני. חוקרי נושא הסטרס קבעו כי לחץ הוא כמו רעל המטפטף לאט לאט בתוך גופינו וגורם לו לנזקים קשים עד מוות, מבלי בכלל שנשים לב. ובתיאור 'מדעי' יותר : רמות מתח גבוהות, מידי, שאינן פרופורציונליות לאירוע המתרחש, מביאות להפרשה עודפת של קורטיזול ולכן לעודף פעילות של מערכת העצבים הסימפתטית, המשבשת את האיזון בגוף האדם ובפוגעת בתפקודו.

אז האם תרצו עזרה בהורדת הסטרס שבחייכם?… מאמינה שכן!!!

מסגרת זו מגיעה לרוב לצד אחד מאלו שצוינו מעלה, (אך לא רק!)  בה ניתן לקבל ייעוץ וליווי להורדה ואיזון רמות סטרס בחיים באופן התואם מטופל ספציפי.

ייעוץ זה יכיל שילוב של שיטות כגון: טכניקות נשימה נכונה, הנחיות לביצוע מדיטציות, מיינדפולנס, דמיון מודרך ועוד.. ויכול להיות משולב גם בכלי הריפוי של עולם הנטורופתיה (צמחי מרפא/ פרחי באך/ שמנים ארומטיים/ הומאופתיה/ אורטומולקולריה) במידת הצורך.

*תמונה שלי בתנוחת הרפיה/ מדיטציה + לצד מבער ושמנים

דילוג לתוכן