בלוג - מאמרים אחרונים

אורח חיים בריא אינו רק בגוף הפיזי

אורח חיים בריא, איזה מין צירוף מילים סקסי מצד אחד ומעצבן מצד שני. בלתי מושג כביכול, השאיפה הגדולה של כולם. השגת אורח חיים שכזה דורשת הרבה מאוד כוח רצון ומאמץ…השקעה והתמדה, אבל, מה זה בכלל אומר ? ואיך אני הופכ.ת להיות חלק 'מקהילת' אורח החיים הבריא הזה? מה אני צריכ.ה לעשות כדי להשיג את זה?

אם אתנזר מהפחמימות וארוץ כל יום , אני שם?

אם אוכל 'רק' שתי ארוחות ביום ואלך לישון ב20:00, אני שם?

ואם ארשם לפילאטיס ואקנה את המצרכים לביתי רק בחנויות טבע, אני שם?!

או אולי אם אני מקפיד.ה על הליכה בים, כל יום, לצלילי מוסיקה נעימה זה מספיק ולא ממש משנה מה אכניס לבטן שלי?!

כל כך הרבה קלישאות, מיתוסים, אמונות ומחשבות, סביב שלישיית המילים המפוארת הזו –

= אורח חיים בריא =

מופצים סביבנו וחודרים אט אט למוחינו. אבל , האם מישהו מאיתנו עצר לרגע קט וחשב לעצמו, מה זה אומר – אורח חיים בריא, עבורי?!… אורח החיים הבריא אשר תואם לי, אשר משרת אותי, אשר עושה לי טוב, ונעים, ובריא ושמח….

אל תגידו לי מה התשובה, כי אגלה אותה לבד… והיא , בפירוש- לא!

ואיך אני יודעת את זה? כי עד לפני כמה שנים (טובות.. יש לציין) הייתי אחת מתוך אלה שמחפשים איך להשתייך ל'קהילה' המיוחלת. ולא כדי למצוא שייכות (למרות שזו גם סיבה מכובדת ביותר) , אלא כדי למצוא דרכים וכלים שיעזרו לי לחוש טוב יותר עם עצמי (שזה ביטוי בפני עצמו, שנאלץ לדבר עליו בהמשך… כי למה אני מתכוונת כאשר אני אומרת- לחוש טוב יותר עם עצמי?!…באיזה מובן?!… אבל עוד מעט נגיע גם לזה…)

מפה לשם…מה שקרה היה שהלכתי על פי המיתוסים, האמונות והמחשבות שהוצגו קודם לכן, בתחילת העמוד…חיפשתי וחיפשתי ללא מוצא. ניסיתי פעם תזונה כזו, ופעם כזו, לעיתים אימונים כאלה ולעיתים כאלה, פעם לישון מוקדם, ופעם לקום מוקדם, לקרוא, לשמוע מוסיקה, לצייר, אבל לא הגעתי ל- לחוש טוב יותר עם עצמי , ובאמת שלא הצלחתי להבין מדוע! כי הרי אני 'עושה הכל נכון' עד ש…גיליתי שיש עולם ומלואו שלא מספיק מכירים- עולם המתמקד בגישה הוליסטית , שמעתם?! ואו- עוד צמד מילים מפוצץ!… מסכימה. אבל הפעם היא נגישה, מושגת ועושה פלאים. 

בעזרת זאת גיליתי בעצם ש'כל' מה שהייתי צריכה , היה לשלב את כולם ביחד, אבל לא רק, אלא בעיקר להוסיף את המילה דיוק, לחיי. לדייק במה!?

-במידה

-בכמות

-בזמן

-ביכולת

המותאמת, מתאימה, ונכונה – עבורי!!!!! 

דרך ארוכה ומפותלת, אך כל כך חשובה. כי רק אז מצליחים להפחית ולנקות את כמות השיפוט, הביקורת העצמית, התסכול והאכזבה, של

אכלתי יותר מידי היום/ חטאתי בתזונה לא בריאה/ לא התאמנתי מספיק השבוע/ ישנתי יותר מידי/ לא עשיתי מספיק/ ועוד ועוד ועוד כאלה חמודים ונחמדים שאנחנו אוהבים לומר על עצמינו. כול אלה ואחרים  =  אני לא מספיק טוב.ה 

וזה הוא לגמרי ההפך מאורח חיים בריא!

אורח חיים בריא, אינו רק גוף פיזי, אלא הרבה הרבה הרבה גם נפש, רגש, נשמה.

 

אז מה בעצם חשוב שנדע?! וכמובן אחר כך גם נזכיר לעצמינו, יום יום, שעה שעה, דקה דקה..?-

*המחשבות שלנו, הינן התזונה הגדולה ביותר והמשפיעה ביותר עלינו. ואם נעשה הכל נכון, כביכול, אבל נמשיך להיות ניזונים ממחשבות שאינן בריאות, נלך ונרחיק את הגשמת החלום להפוך להיות חלק מקהילת אורח החיים הבריא המיוחלת.

 

כצעד ראשון, הייתי ממליצה לעשות 'בדק בית' למחשבות שלנו ולמצוא את הדרך לטפל בהן. כל השאר יחכה לרגע שאחרי.          

רוצים עזרה? …!                      

בהצלחה =)

 

דילוג לתוכן